Slapen. Iedereen doet het in meerdere of mindere mate. Slapen is 1 van onze levensbehoefte, omdat we het nodig hebben om te kunnen functioneren. Net zoals eten en drinken.
Slaap je (regelmatig) onvoldoende, dan slaat de moeheid toe. Dit geeft op korte en lange termijn veel negatieve gevolgen. Ook op de werkvloer.

Er is een flinke toename van slaapproblemen aan de gang, blijkt uit een onderzoek van NIVEL uit 2005. In 1987 was er 16% van de Nederlanders met slaapproblemen, in 2005 bleek dat al 24% te zijn. Slaapstoornissen staat op plek 3 in de top 10 van zelfgerapporteerde gezondheidsklachten.
De Nederlandse economie heeft jaarlijks naar schatting €3-€4,5 miljard aan kosten vanwege slaapproblemen. Zo hebben mensen met slaapproblemen een hoger verzuimpercentage (5,3%) dan mensen die niet slecht slapen (2,4%). Ook zijn mensen met slaapproblemen vaker en langer ziek: 60% langer dan 42 dagen.
Een probleem die zich steeds vaker voordoet dus!

Uit onderzoek is gebleken dat slaapeducatie tot een productiviteitsverbetering leidt.* Als deelnemer kun je uiteindelijk je eigen slaapgedrag analyseren en kun je beter bewuste keuzes maken die invloed hebben op je slaap. Zoals eten, ontspanning, je dag invulling en beweging. Nacht en dag hebben invloed op elkaar. Als er onvoldoende ruimte is voor ontspanning (vanwege verschillende factoren), zal dit als een vicieuze cirkel invloed op elkaar hebben. Deze factoren kunnen overdag, ’s avonds of ’s nachts zijn.
Door middel van deze training kun jij als werknemer (of werkgever) je eigen slaapgedrag en mogelijke factoren (bij)sturen waar nodig. Je zult minder fouten maken op het werk, je kunt je concentratie beter vasthouden en hebt meer energie. Het werk zal dus veel gemakkelijker gaan. Immers, slapen kun je leren!

Net zoals de training Slaap Werk is de training Slaap Mindful te volgen voor bedrijven, maar ook voor particulieren! Deze training is uitgebreider: er wordt meer toelichting gegeven over Slaap én Mindfulness en is in samenwerking met Sharon Dania van YOUNG in Mindfulness en Yoga.

Er is meer ruimte voor jou als individu en er worden je meer handvatten gegeven die je direct kan toepassen. Daarnaast is de training langer en er is meer mogelijkheid om te evalueren hoe je de adviezen oppakt. Je komt er dus ook sneller achter wat voor jou werkt en hoe je adviezen makkelijker kunt toepassen in je eigen (werk)leven. Veel meer persoonlijke aandacht dus voor jou én je dagelijkse handelingen.

Waarom volg je de cursus Slaap Mindful??

– Je bent prikkelbaarder en kwetsbaarder en wilt dit verminderen.

– Je merkt dat je minder concentratie hebt en wilt dit verbeteren

– Je wilt meer energie (op je werk) hebben.

– Je maakt meer fouten en wilt dit verminderen

– Je wilt graag handige adviezen die makkelijk toe te passen zijn op het werk én thuis

– Je wilt meer persoonlijke aandacht voor jouw slaap kwaliteit/-gedrag en factoren die daar invloed op hebben.

– Er is ook aandacht voor ontspanningsoefeningen, die overal toe te passen zijn.

– De training met anderen helpt je te relativeren en schept een band: jij bent niet de enige die je slaap en dag-/nachtinvulling wilt verbeteren.

Meer informatie over de cursus:

    • Training op onze eigen locatie
    • Voor bedrijven en particulieren
    • Duur: 2 dagen, 3 uur per dag
    • Theoretisch gedeelte slaap, Mindfulness en link hiertussen.
    • Praktisch gedeelte: eigen werk- en slaapsituatie in kaart brengen. Voor beide situaties oplossingen bedenken om (mogelijke) problemen te voorkomen/verminderen
    • Goodiebag
    • Follow-up na 3 & 6 maanden
    • 6-12 deelnemers
    • Kosten:
      -Individueel €99,- incl. 21% BTW
      -Bedrijven: De kosten hiervoor zijn op aanvraag, hiervoor kunt u mailen naar esmee@fixxergonomics.nl.
    • Eerst volgende training: 9 + 16 november 2018
    • Locatie: KADE40, Westhavenkade 40 te Vlaardingen

Enthousiast!? Schrijf je dan in door op de knop bovenaan deze pagina te klikken !

*Weber, Lauren, Go Ahead, Hit the Snooze Button, The Wall Street Journal, 23 januari 2013